Çene Eklemi Tedavisi

Baş ve yüz bölgesinde ağrılara neden olabilen çok çeşitli rahatsızlıklardan bir tanesi de toplumda oldukça sık rastlanılan çene eklemi (temporomandibular eklem) rahatsızlıklarıdır. Kulak bölgesine, göz çevresine, şakaklara, yanaklara yayılan ağrılara ek olarak çene hareket ederken ses gelmesi, ağrıması, çenenin bir yana doğru kayması, ağız açılırken kısıtlılık veya çenenin kilitlenmesi en önemli belirtilerindendir. Kulak ağrısı, kulakta dolgunluk, kulak çınlaması, baş ağrısı gibi şikayetler de çene eklemi rahatsızlığından kaynaklanabilmektedir. Çene eklemi alt çenenin hareket etmesini sağlayan, çiğneme konuşma, yutkunma gibi hayati işlevlerimizi sağlayan karmaşık yapıya sahip çok önemli bir eklemimizdir. Çene ekleminin işlevi, trafik kazası, darbe, ağzın çok uzun süre açık kalması, yoğun stres, gece diş sıkma ve gıcırdatma, dişlerin düzgün kapanmaması, yanlış yapılmış protezler gibi sebeplerle bazen aniden, çoğunlukla da zaman içinde kronik bir şekilde bozulabilmektedir. Çene ekleminin yapısı karmaşık olduğu için, tedavisi de ancak çene eklemi konusunda uzmanlaşmış, protez uzmanı, çene cerrahı, ortodontist, KBB uzmanı, psikolog ve fizik tedavi uzmanlarından oluşan bir ekibin işbirliği içinde çalışması ile yapılabilir.  Rutin tedavi rahatsızlığın nedenlerinin ortadan kaldırılması, stres tedavisi, ilaç tedavisi, fizik tedavinin yanı sıra, çoğu zaman ağız içi eklem plağı kullanımını gerektirir. Kalıcı tedavi bazen ortodontik tedavi, protetik restorasyon (porselen diş uygulamaları) ve hatta ortognatik cerrahi gerektirebilir. İleri olgularda eklem içinin yıkanması (artrosentez), ekleme ilaç zerk edilmesi, Botoks uygulamaları ve bazı cerrahi işlemler uygulanabilir.

Quartz Clinique 2015 Tüm Hakları Saklıdır.
Yazılım ve SEO