penis eğriliğiPenis eğriliği doğuştan ya da sonradan oluşan ve başta cinsel yaşam olmak üzere kişinin hem psikolojik hem fiziki durumunu etkileyen olumsuz bir durumdur. Penis eğriliğinin doğuştan olma durumu yamuk penis ya da doğuştan penis eğriliği olarak adlandırılır.

Penis eğriliğinin sonradan, çoğunlukla belirli yaş üstü erkeklerde görülür ve çoğunluğunda ana neden  Peyronie hastalığıdır. Peyronie hastalığı ve onun sebep olduğu yamuk penis veya penis eğriliği  tedavi edilebilir ve kalıcı olarak çözüm sağlanabilir. Her erkeğin Peyronie hastalığı derecesi evresi ve şiddeti farklı olduğu için uygulanacak tedavi kişiye özel planlanmaktadır.

Peyronie Hastalığı Nedir?

Peyronie hastalığı sonradan oluşan penis eğriliğidir. Cinsel ilişki sırasında yaşanan travma, prostat tedavisi, radyoterapi görme, diyabet hastası olma gibi durumlar sonucunda oluşan Peyronie hastalığı penisteki ereksiyonla ilgili yapılar olan korpus kavernozumların dış kısmının sertleşmesi, peniste plak oluşması durumudur. Plak oluşumunun görüldüğü yer eğriliğin yönünü belirler. Eğriliğin nedeni ereksiyon esnasında penis uzayıp genişlerken plak olan bölge elastikiyetini kaybettiği için penisin diğer yapılarıyla uyum sağlayamaz ve penis plağın olduğu tarafa eğilir.

Kişi önce penis bölgesinde ağrı hisseder. Peyronie hastalığı ilerledikçe ağrı kaybolur, eğrilik artmaya başlar. Peyronie tedavi edilmez ise penis eğriliği ile birlikte hastada penis sertleşme problemi de başlar. Penisin eğriliği cinsel ilişkiyi olumsuz etkiler.  Kişi cinsel açıdan tatmin olamaz, partneriyle ilişkisi olumsuz etkilenir, kendine güvenini kaybeder. Peyronie hastalığı sebebiyle kişinin yaşam kalitesinde azalma görülür.

Peyronie Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Peyronie hastalığı olan kişiler hastalığın derecesine ve penisteki oluşma yerine göre farklı belirtiler görebilir. Peyronie hastalığı olan kişilerde en sık görülen belirtiler şunlardır:

• Cinsel ilişkiye girmede sıkıntı
  • Ereksiyon halinde ağrı oluşumu
  • Penis üzerinde sert dokuların (plak) hissedilmesi
  • Sertleşme zorluğu
  • Penis boyunda küçülme olması
  • Penisin şeklinde eğrilik, anormal görünüm
  • Ereksiyonu korumada güçlük

Peyronie Hastalığı Tanısı Nasıl Konur?

Peyronie hastalığı ürologların uzmanlık alanındadır. Kişi, konusunda uzman bir üroloğa giderek muayene olur. Hastalığın başlangıç zamanı, ağrı durumu, plak oluşumu, penisin uzunluğu, eğriliğin derecesi tespit edilir. Gerekli görülen durumlarda ultrason çekimi istenir. Eğriliğin derecesini ve yönünü belirlemek için hastadan penis ereksiyon halinde iken fotoğraf veya video istenir yada yapay ereksiyon oluşturularak net klinik tablo ortaya konur. Hastalığın derecesi belirlendikten sonra kişi için uygun tedavi yöntemi seçilerek uygulamaya başlanır.

peyroni hastalığı Peyronie Hastalığı Nasıl Geçer?

Peyronie hastalığında penis eğriliğinin derecesini saptamak oldukça önemlidir. 30 derece penis eğriliği ve altındaki durumlarda hastalık kendi kendine geçebilir ya da ilerlemeden ve kişinin yaşam kalitesini olumsuz etkilemeden kalabilir.

Peniste 30 derecenin üzerinde eğiklik görülmesi durumunda çeşitli tedavi yöntemleri arasından kişi için en uygunu seçilerek çözüm sağlanır. Peyronie hastalığında  uygulanan tedavi yöntemleri şunlardır:

• Ağızdan alınan ilaç tedavisi: Başlangıç aşamasındaki Peyronie hastalığı için uygun bir tedavidir. Kişiye tedavi amacıyla genellikle E vitamini, Kolşisin, Karnitin, Fosfodiesteraz 5 inhibitörleri, Pentoksifilin, Potasyum para aminobenzoat verilir.
  • Enjeksiyon tedavisi: Penis içindeki sertleşmiş dokunun yumşaması ve olumlu etkilenmesi amacıyla plak içerisine interferon, steroidler,  kollajenaz enzimi, hyaluronik asit, varapamil gibi  maddelerin enjeksiyonu yapılabilir.
  • Şok dalga tedavisi: ESWT de denilen bu yöntemle hafif eğrilik sorunu bulunan kişilere 6 seans şok dalga tedavisi uygulanarak çözüm sağlanır. Tedavinin amacı gönderilen şok dalgalar ile plak oluşumunu yok etmektir. Şok dalga tedavisi  enjeksiyon tedavileriyle kombine edilebilir.
  • Cerrahi Yöntemler: İleri düzeydeki penis eğriliği için cerrahi yöntemlerle çözüm sağlanır. Peyronie hastalığında ameliyat yöntemine başvurmak için penis eğriliğinin en az 6 aydır stabil olması ve ilerlemiyor olması ve ahastanın ağrısının olmaması gerekir.

* Plikasyon Ameliyatı: Penil plikasyon ameliyatında eğriliğin olduğu bölümün tam ters bölümüne dikiş uygulanır. Hafif eğriliğin görüldüğü, peniste kısalma ve sertleşme sorununun olmadığı durumlar için uygun bir ameliyattır.

* Yama Yöntemiyle Ameliyat: Yama yönteminde vücudun başka yerinden alınan doku penisin gerekli bölümüne yerleştirilir. Eğriliğin fazla olduğu, peniste kısalmanın görüldüğü fakat sertleşme sorununun olmadığı durumlar için uygundur. Ameliyat sonrasında hastanın penis boyunda kısalma görülmez, başarılı sonuçlar alınan bir ameliyattır.

* Penil Protez Ameliyatı: Eğiklik ileri seviyedeyse ve sertleşme sorunu da görülüyorsa penil protez en uygun çözüm olarak uygulanır. Hastada eğrilik düzeltilir ve penis protezi yerleştirilir. Böylelikle hem eğrilik hem de ereksiyon problemi tedavi edilir.

Cerrahi yöntemlerin tamamı genel anestezi ile uygulanır. Peyronie ameliyatı olanların yorumları bu ameliyatların kişilerin cinsel hayatlarına olumlu katkısının yanı sıra psikolojik, fizyolojik açıdan da ne kadar başarılı olduğunu göstermektedir.

Penis Eğriliği Türleri Nelerdir?

Penis eğriliği akut dönem ve kronik dönem olarak ikiye ayrılır. Bu dönemler hastalığın seyrinin belirlenmesi ve uygulanacak tedavinin seçimi için oldukça önemlidir.

• Akut dönem penis eğriliği: Akut dönem penis eğriliği, hastalığın başlangıcında olan kişiler için tanımlanır. Bu dönemdeki kişiler için ilaçla tedavi, şok dalga tedavisi, enjeksiyon tedavisi ile çözüm sağlanarak hastalığın ilerlemesi engellenir.
  • Kronik dönem penis eğriliği: Orta ve ileri seviyedeki penis eğriliği kronik dönem penis eğriliği olarak adlandırılır. Hastada klinik tablonun tam olarak oturduğu dönemdir. Şok dalga tedavisi, enjeksiyon tedavisi ya da cerrahi yöntemlerle çözüm sağlanır.

Peyronie Hastalığı Düzelir Mi?

penis egrılıgıPeyronie hastalığı penisteki eğriliğin derecesine ve türüne göre uygulanacak tedavilerle düzelir. İlaçla, enjeksiyonla, şok dalga tedavisi ve cerrahi uygulamalarla Peyronie sorunu sona erer.

Doğuştan Penis Eğriliği Neden Olur?

Doğuştan penis eğriliği konjenital penil kruvatür veya kordi olarak da geçer. Kişinin anne karnındayken penisini oluşturan süngerimsi yapıların tam gelişememesinden kaynaklıdır. Doğuştan penis eğriliği çocukken tespit edilebilir ve cerrahi yöntemlerle kalıcı olarak çözümlenebilir.

Doğuştan Penis Eğriliği Nasıl Düzelir?

Doğuştan penis eğriliği (konjenital penil kruvatür) penil plikasyon ameliyatıyla kalıcı olarak çözümlenir. Genel anestezi altında yapılan ameliyatta peniste sertleşme ve düz durma işlevi gören tüplerdeki eğrilik düzeltilir.

Kordi de denilen doğuştan penis eğriliğinin ameliyat haricinde ilaçla, enjeksiyonla ya da şok dalga gibi uygulamalarla tedavisi olmamaktadır.

Yamuk Penis Doğal Yolla Düzelir Mi?

Yamuk penis doğuştan penis eğriliğinin bir başka adıdır. Yamuk penis doğumsal nedenlerle oluştuğu için ameliyat harici bir tedaviyle çözüm sağlanamaz. Doğal yolla, kendiliğinden, ilaç tedavisi, şok dalga tedavisi, egzersiz gibi yöntemler yamuk penis hastalığında geçersizdir.

Yamuk penis, penil plikasyon ameliyatıyla kalıcı olarak çözümlenir.

Peyronie Hastalığı Olduğunu Nasıl Anlarım?

Peyronie hastalığında penisin ereksiyon halinde düz durmaması, eğik olması, peniste ağrı, penis derisinin altında sert plakların hissedilmesi gibi belirtiler görülür. Peyronie şüphesi taşıyorsanız en sağlıklı teşhis üroloğun yapacağı muayene ile belirlenecektir.

Peyronie Hastalığı Kendi Kendine Geçer Mi?

Peyronie hastalığının nadir de olsa kendi kendine geçtiği durumlar görülmüştür. Hastalığın oluşum nedeni ve çok ilerlememiş olması Peyronie hastalığının kendi kendine geçmesinde etken olabilir.

Peyronie Hastalığı Cinsel İlişkiye Engel Mi?

Peyronie hastalığının derecesine göre cinsel ilişki olumsuz etkilenebilir. İleri seviyedeki penis eğriliği cinsel ilişkiye engeldir. Penis eğriliğinin ileri seviyede görülmesi, sertleşme sorunu kişinin cinsel yaşamının yanı sıra psikolojik durumunu (kendine güvenini kaybetmesi, çekingenlik, performans kaygısı vb.) ve partneriyle ilişkisini de olumsuz etkiler.

Peyronie Hastalığı Egzersiz İle Geçer Mi?

Peyronie hastalığına masaj uygulaması, egzersiz gibi yöntemlerle çözüm sağlanabileceğine dair bilimsel bir veri yoktur. Kişi böyle bir tedavi yöntemi uygulamak istiyorsa mutlaka üroloğa muayene olmalı ve onun tavsiyeleriyle hareket etmelidir.

Peyronie Ameliyatı Fiyatları

Peyronie hastalığında penis eğriliğinin derecesine göre farklı cerrahi yöntemler tercih edilir. Peyronie ameliyat ücreti; seçilen cerrahi yöntem, doktorun deneyimi, kullanılacak malzemelerin kalitesi gibi çeşitli etkenlere göre belirlenir. Peyronie ameliyatı deneyimli bir ürolog tarafından, Sağlık Bakanlığı onaylı klinik, hastane gibi resmi kurumlarda yapılmalıdır.