Botox

Botox nedir?

Botox genellikle yüz ve boyundaki kırışıklıklar ve kaz ayaklarını yok etmek için yaygın olarak kullanılan FDA onaylı kozmetik tedavidir. Geçtiğimiz 10 yıl süresince dünya çapında 1 milyondan fazla hastaya uygulanmıştır.

Botox dünyadaki en popüler estetik uygulamadır; aynı zamanda koltuk altı, el ve ayakta aşırı terleme sorunu olanlar ve migren hastaları da tercih etmektedir.

Botoks nerelerde kullanılır?

• Botoks sadece estetik amaçlarla değil, tedavi edici yöntemler içinde tercih edilebilir.
  • Boyun kaslarının bükülmesinde ve kasların gevşetilmesinde,
  • Tembel göz probleminde,
  • Nörolojik durumlarda,
  • Aşırı terleme tedavisinde,
  • Kronik migren hastalarında,
  • İdrar kaçırma probleminde,
  • Göz seğirmesinde,
  • Cilt kırışıklarının giderilmesinde,
  • Ciltte lifting etkisi yaratmak amacıyla botoks kullanılabilir.

Botox nasıl uygulanır?

Botox ürünü yüz çizgilerine enjekte edildiğinde, uygulama alanındaki kaslar paralize edilerek kırışıklıkların daha az görünmesini sağlar. Operasyon sonrası birkaç gün içerisinde etkisini gösterir ve 3-6 ay arası geçerliliği vardır.

Zamanla Botox’un kullanım alanları da çeşitliğini arttırmıştır. Baş ve boyun ağrıları, aşırı terleme problemi, migren, yüz spazmları, kas kasılmaları Botox’un uygulama alanıdır.

Botox; orta dereceli ve derin kırışıklıkları gidermede cerrahi olmayan, bu uygulama kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedir. Bu operasyon için altı çizilmesi gereken en önemli nokta; Botox etkisinin kesin bir çözüm olmadığı ve kalıcılığının zamanla azalıyor olmasıdır. İlerleyen zamanlarda da ekstra operasyonlara ihtiyaç duyulabilir. Bu çizgiler erken dönemde botox tedavisi ile düzeltilebilir. Zamanla çizgiler yeniden derinleşir ve tek başına botoks tedavisi yeterli düzeltmeyi sağlayamaz başka ek tedaviler uygulanabilir (lazer, peeling, dolgu enjeksiyonu) .

Botox kimlere uygulanabilir?

• Yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde, 18-65 yaş arası herkese uygulanabilir.
  • Alındaki yatay çizgiler
  • İki kaş arasındaki çizgiler
  • Göz çevresi çizgileri
  • Ağız çevresindeki çizgiler
  • Boyun çizgileri uygulama alanlarıdır.

Botox’un herhangi bir riski var mıdır?

Uygulama yapılan bölgede hafif morarma ve kızarıklık, baş ağrısı, nadiren grip benzeri şikayetler olabilir. Botoks’un bilinen önemli bir riski yoktur. Kişiler, botoks uygulamasından sonra günlük hayatlarına devam edebilir. Botoks etkisini 2-3 gün sonra göstermeye başlayacaktır. 6 ay boyunca botoksun yarattığı genç ve enerjik görünümün keyfini çıkarabilirsiniz.

BİZİ SOSYAL MEDYADA TAKİP EDEBİLİRSİNİZ

Quartz Clinique 2015 Tüm Hakları Saklıdır.