Göz Kapağı Estetiği

Daha genç ve güzel bakışlar: Göz Kapağı Estetiği (Blefaroplasti)

Göz kapağı estetiği, yaşın ilerlemesi ile birlikte yaşlanma belirtilerinin ilk çıktığı bölgenin eski formuna kazanmasına yönelik gerçekleştirilen operasyondur. Genellikle yaşın ilerlemesiyle ya da genç yaşlarda da görülebilen göz kapaklarında yağ birikmesi sonucu oluşan rahatsızlıklar göz kapağı estetiği operasyonu ile giderilebilir.

Göz Kapağı Estetiği Nasıl Gerçekleşir?

Alt ve üst göz kapağı üzerindeki fazla cilt ve yağ çıkartılarak yapılan işlemdir. Çıkartılan doku miktarının çok iyi ayarlanması hastanın görüntüsünü direk etkileyen bir etkendir. Cerrahın konusunda uzman olması çok önemlidir. Göz estetiği girişimi lokal anestezi altında gerçekleştirilir. Üst göz kapağı için kesi göz kapağındaki katlanan kısmın altından yapılır. Bu nedenle göz açıkken hiç bir iz görünmez. Alt kapağın onarımında ise kirpiklerin hemen altında olacak kesi ile hiç bir iz gözükmez. Göz kapakları derimizin en az iz kalan bölgesidir.

Göz kapağı estetiği ameliyatı öncesinde göz kapak fonksiyonlarını etkileyen diğer problemler oldukça önemlidir. Operasyon sırasında kapak düşüklüğü ya da gevşekliği gibi problemlerinde işlem esnasında onarılması gerekir. Aksi takdirde, işlem sonrasında kapaklarda çekinti, pozisyon bozukluğu ve ya göz sulanması gibi şikayetler gelişebilir.

Göz kapağı estetiği işlemi ortalama 1,5 – 2 saat sürmektedir. Birlikte yapılacak hastanın problemine göre şekillenecek diğer işlemlerle zaman biraz daha uzayabilir. İşlem ağrılı değildir. Göz kapağı estetiği sonrasında oluşacak hafif ağrılar, doktorunuzun vereceği ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir.

Operasyon sonrasında hasta gerginlik ve şişlik hissedecektir. Şişliğin düzelmesi yaklaşık 2 hafta sonra düzelecektir. Dikişlerin alınması 3- 7 gün sonra olacaktır. Dikişlerin alınmasından itibaren göz kapağı ve çevresindeki şişlik ve morluk giderek kaybolacaktır. Hemen normal hayatınıza dönebilir, dikişler alındıktan sonra çok daha rahat bir şekilde günlük aktivitelerinizi yapıyor hale geleceksiniz.
Ameliyat sonrası 3-5 gün süreyle günlük aktivitelerden ve üç hafta kadar ağır aktivitelerden uzak durmanız gerekir. Kan basıncınızı arttıran aktiviteler olan eğilme, kaldırma ve ağır spor aktivitelerinden uzak durmak özellikle önemlidir.

Operasyon Sonrası Süreç Nasıldır?

Göz kapağı estetiği sonrasında oluşacak hafif ağrılar, verilen ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir. Operasyon sonrasında hasta gerginlik ve şişlik mutlaka hissedecektir. Bu şikayetler yaklaşık 2 hafta sonra düzelecektir. Kullanılan dikişler 5-7 gün sonra alınacak, alındıktan sonra şişlik ve morluklar kendiliğinden yavaş yavaş kaybolmaya başlayacaktır. Operasyon sonrası hasta hemen normal hayatına dönebilir. Dikişlerin alınmasından sonra günlük aktiviteleri daha rahat bir şekilde yapmaya devam edebileceksiniz. Operasyon sonrasındaki 1 hafta boyunca kan basıncını arttırıcı eğilme, kaldırma ve ağır spor aktivitelerinden uzak durmak oldukça önemlidir.

Quartz Clinique 2015 Tüm Hakları Saklıdır.
Yazılım ve SEO