Botox

Botox nedir?

Botox genellikle yüz ve boyundaki kırışıklıklar ve kaz ayaklarını yok etmek için yaygın olarak kullanılan FDA onaylı kozmetik tedavidir. Geçtiğimiz 10 yıl süresince dünya çapında 1 milyondan fazla hastaya uygulanmıştır.

Botox dünyadaki en popüler estetik uygulamadır; aynı zamanda koltukaltı, el ve ayakta aşırı terleme sorunu olanlar ve migren hastaları da tercih etmektedir.

Botox nasıl uygulanır?

Botox ürünü yüz çizgilerine enjekte edildiğinde, uygulama alanındaki kaslar paralize edilerek kırışıklıkların daha az görünmesini sağlar. Operasyon sonrası birkaç gün içerisinde etkisini gösterir ve 3-6 ay arası geçerliliği vardır.

Zamanla Botox’un kullanım alanları da çeşitliğini arttırmıştır. Baş ve boyun tremorleri, aşırı terleme problemi, migren, yüz spazmları, kas kasılmaları Botox’un uygulama alanıdır.

Botox; orta ve derin kırışıklıkları gidermede cerrahi olmayan, kozmetik bir ürün olarak kabul edilmektedir. Bu operasyon için altı çizilmesi gereken en önemli nokta; Botox etkisinin kesin bir çözüm olmadığı ve kalıcılığının zamanla azalıyor olmasıdır. İlerleyen zamanlarda da ekstra operasyonlara ihtiyac duyulabilir. Bu çizgiler erken dönemde botox tedavisiyle düzeltilebilir. Zamanla çizgiler yeniden derinleşir ve tek başına botoks tedavisi yeterli düzelmeyi sağlayamaz başka ek tedaviler uygulanabilir (lazer, peeling, dolgu enjeksiyonu) .

Botox kimlere uygulanabilir?

Yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde, 18-65 yaş arası herkese uygulanabilir.

Alındaki yatay çizgiler
İki kaş arasındaki çizgiler
Göz çevresi çizgileri
Ağız çevresindeki çizgiler
Boyun çizgileri

Uygulama alanlarıdır.

Botox’un herhangi bir riski var mıdır?

Uygulama yapılan bölgede hafif morarma ve kızarıklık, baş ağrısı, nadiren grip benzeri şikayetler olabilir. Tedavi sonrası uygulama yapılan bölge ovuşturulmamalı, baş dik tutulmalı, ağır egzersizden kaçınılmalıdır. Bu konuda eğitim almış uzman kişiler tarafından uygulandığında işlemin riskleri yok denecek kadar azdır.

Quartz Clinique 2015 Tüm Hakları Saklıdır.
Yazılım ve SEO